آنجا که زمینی از بنایی بارور میشود، ارزشی پدیدار خواهد شد...
تنیاکوی امروز، میراثیست بهجامانده از فردی که ۵۲ سال قبل، سرمایهی مادی و معنوی خود را صرف ساختن و آبادی کرد. شرکت «تنیاکو» با تکیه بر میراث معنوی خویش و با اتکا به دانش و تجربهی مدیران، مشاوران و کارشناسان نخبه و صاحب اندیشه از سال ۱۳۹۵ تاکنون توانسته است بیش از ۱۰ هزار مترمربع ساختمان بنا کند؛ ساختمانهایی آوانگارد، باکیفیت و با رویکردی انسانمحور. آرمان ما، مسئولیت اجتماعی ماست؛ میکوشیم تا با احترام به طبیعت و ارزشهای فرهنگی و اقلیمی ایرانزمین، بدون آسیب رساندن به زیستبوم اطرافمان و با حرکت بر مدار معماریِ انسانمحور، ساختمانهایی استاندارد و ارزشمند بسازیم تا از این طریق، آرامش روانی و تجربه و سبکی متفاوت از کیفیت زیستن را به مردم کشورمان هدیه دهیم؛ «خلق ساختمانهایی به سبک تنیاکو» با استانداردهای جهانی و به دست هنرمندانی از همین خاک.
داستان تنیاکو
دهه ي 50 خورشیدي/ تلاش براي ساختن ایرانِ نوین
ایران در سالهاي اواخر دهه ي 40 و اوایل دهه ي بعد از آن با شتابی فزاینده در مسیر توسعه و آبادانی قرار گرفته بود. کشورِ در حال گذار از سنت به مدرنیته، پوست اندازي اقتصادي را در سطح کلان تجربه میکرد و براي دستیابی به ایده هاي آرمانگرایانه ي ایران نوین نیازمند افرادي بود که آستین همت بالا بزنند و وارد میدان شوند. در چنین شرایطی بود که «حاج عباس توسلینیا» - در قامت یک کارآفرینِ دغدغه مند – در سال ،1350 تصمیم گرفت تا با راه اندازي کارخانه و کارگاه هاي تولیدي در منطقه ي چالوس براي جوانان بومی و افراد جویاي کار استان مازندران اشتغال زایی کند و بدین ترتیب در مسیر رشد صنعت سازي کشور و رونق اقتصادي منطقه گام بردارد. او همزمان در کنار راه اندازي کارگاه هاي تولیدي و پس از تجربه هاي موفق در حوزه ي صنعت و تجارت، بخشی از سرمایه ي خود را وارد حوزه ي ساختمان کرد تا از طریق ساختمان سازي در دو نقطه ي استراتژیک تهران و مازندران بتواند نقشی اثرگذارتر در توسعه ي آنروزهاي ایران ایفا کند.
1
دهه ي /70 دوران بازسازي ایران
دهه ي ،70 سالهاي ابتدایی پس از جنگ تحمیلی، باز هم و اینبار از منظري دیگر دورهي سازندگی و آبادگري بود؛ شاید بهتر است به جاي سازندگی از واژه ي بازسازي استفاده کنیم زیرا تبعات جنگ تحمیلی، کشور را تا حد زیادي تخریب و فرسوده کرده بود. در پسِ تغییرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادي در اوایل دهه ي ،70 خانواده ي توسلینیا نیز مانند بسیاري از کارآفرینان دغدغه مند کشور شروع به ساختن خانه و سرپناه براي هم میهنان کردند و کوشیدند تا بخشی از توان و سرمایه ي مالی خود را در کنار اشتغال زایی در کارگاه ها و کارخانه هاي تولیدي به سمت صنعت ساختمان سوق دهند تا مسئولیت اجتماعی خود را در بازسازي ایران به جاي آورند.
2
دهه ي /90 تولد تنیاکو
در سال 1395 خورشیدي «شرکت تنیاکو» با اتکا بر تجربیات قبلی و با رویکردي نظام مند در راستاي فعالیت متمرکز و تخصصی در صنعت ساختمان سازي تأسیس شد؛ سازمانی حرفهاي، ساختارمند و البته امروزي با نگاهی رو به آینده و تمرکز بر تأمین نیازها و خواسته هاي ایران معاصر. «تنیاکو» در طول این سال ها همواره تلاش کرده است تا با بهره گیري از تکنولوژي هاي نوین صنعت ساخت وساز و با احترام به زیست بوم هر منطقه، ساختمان هایی مطلوب و شایسته ي مردمان این سرزمین خلق کند. فصل جدید حضور این خانواده در صنعت ساختمان، مبتنی بر ارائه ي سبک و تجربهاي متفاوت از زندگی، طراحی و برنامهریزي شد؛ ساخت بناها و شهرك هایی با استاندارهاي بین المللی در چارچوب ارتباط و پیوستگی بین فرد، جامعه، معماري و محیط زیست پیرامون براي دستیابی افراد جامعه به رفاه و سلامت.
3
ورود به قرن جدید/ خلق ارزش هاي نو
تنیاکوي امروز، میراث یست به جا مانده از فردي که 52 سال قبل، سرمایه ي مالی و فکري خود را صرف ساختن کرد؛ صرف ساختن و آبادانی. «تنیاکو» میکوشد تا امانتدار خوبی باشد؛ به احترام او که سالها قبل، اساس کسب وکار امروز این سازمان را پیریزي کرد. و براي ایرانی که همواره دغدغه ي اصلیمان بوده است. شرکت «تنیاکو» با تکیه بر میراث معنوي خویش و با اتکا به دانش و تجربه ي مدیران، مشاوران و کارشناسان نخبه و صاحب اندیشهاش از سال 1395 تاکنون توانسته است بیش از 10 هزار مترمربع ساختمان بنا کند؛ ساختمان هایی آوانگارد، باکیفیت و با رویکردي انسان محور. این مجموعه ي ساختمانی تلاش میکند تا فرزند زمان هاش باشد و در قرن نو، ارزش هایی نو، فراتر از سقف و سرپناه براي مردم جامعه خلق کند؛ کیفیت و تجربه ي زندگی متفاوت با بینش، منِش و روشی انسان محور.
4
ارزش هاي بنیادین «تنیاکو»
«تنیاکو» اعتبار این سال هاي خود را وامدار اعتماد مشتریان و سرمایه گذاران خود میداند؛ اعتمادي که حاصل صداقت، شفافیت و تعهد این مجموعه به وعده هاي خویش است. بنابراین میتوان گفت؛ شفافیت و پایبندي بر تعهد، اصل نخست از ارزش هاي بنیادین این بنگاه اقتصاديست. شفافیت در مباحث مالی، صداقت در تنظیم قراردادهاي مشارکت ها و پیمان مدیریت و پایبندي به تعهدات و پافشاري بر شفافیت در تمامی فرآیند ساختمان سازي و عرضه ي محصول نهایی به مشتریان خود. دومین اصل ارزشمند در مجموعه ي «تنیاکو»، دقت در جزئیات جهت حفظ «کیفیت» و «سرعت» در پروسه ي ساخت وساز است؛ ساختمان سازي با استانداردهاي جهانی، متکی بر دانش، تجربه، اصول مهندسی و کنترل کیفی مستمر پروژه ها. بر این باوریم که میان خانه سازي بدان معنا که در غرب رواج پیدا کرد و هویت فرهنگی بناهاي ایرانی، تفاوت اساسی وجود دارد. از همین رو با تأکید بر «کیفیت» به سمت معماري انسان محور و برآمده از هویت، اصالت و فرهنگ ایرانی حرکت میکنیم. اصل سوم در ارزش هاي بنیادین «تنیاکو»، اهمیت قائل بودن براي افراد جامعه و احترام به مقام والاي انسانیست؛ چه در مواجهه با کارمندان درون سازمان و چه در تعامل با مشتریان و سرمایهگذاران. تلاش براي آموزش، رشد و تعالی فردي اعضاي تیم یکی از ارزشهاي کلیدي این سازمان است
5
آرمان هاي تنیاکو
«تنیاکو» تجلی نگاهی نوآورانه براي ساختن ایرانی بهتر و زیستی باکیفیت تر براي مردمیست که شایسته ي بهترین ها هستند. سال هاست که با تحقیقات و مطالعات میدانی گسترده در حوزه ي انسان شناسی و جامعهشناسی در لایههاي مختلف اجتماعی، تصویري از ایران آرمانیمان ساختهایم و براي دستیابی به آن همواره و با جدیت میکوشیم. و اکنون میتوانیم تنیاکوي امروزمان را نماد و نشانی از مسئولیتپذیري، پایداري و پافشاري بر درست کار کردن با نگاه خلاقه به پیرامونمان بدانیم. آرمان ما، مسئولیت اجتماعی ماست؛ میکوشیم تا با احترام به طبیعت و ارزش هاي فرهنگی و اقلیمی ایران زمین، بدون آسیب رساندن به زیست بوم اطرافمان و با حرکت بر مدار معماريِ انسان محور، ساختمانهایی استاندارد و ارزشمند بسازیم تا از این طریق، آرامش روانی و تجربه و سبکی متفاوت از کیفیت زیستن را به مردم کشورمان هدیه دهیم؛ «خلق ساختمان هایی به سبک تنیاکو». ما در برابر زمین و زیست بومِ وجب به وجب این سرزمین، خود را مسئول میدانیم؛ و تلاش میکنیم تا با بهرهگیري از جدیدترین تکنولوژيها و مصالح روز دنیا ساختمان هایی باکیفیت، پایدار و مانا براي استفاده ي چندین نسل بسازیم
6
اهداف و مأموریت «تنیاکو »
«تنیاکو » براي دستیابی به آرمان ها ي خود اهداف برنامه ریزي شده و مشخصی را دنبال میکند؛ مسیري که بر مبناي اصول ی استاندارد طرح و ریزي شده مقصد درستی را نشانه رفته است.
ما ساختمان ها را بر پایه ي ارتباط ی دوسویه میان طبیعت و فرهنگ شکل میدهیم و سعی میکنیم تا معماري به و روز ارزش هاي اکولوژیک معماريِ بومی ایران را با هم تلفیق کنیم؛ فرآیندي که در کنار صنعت، طبیعت را محترم می شمارد و به شناسانه زیبایی و معماري انسان محور در راستاي ارتقا ء سطح کیفیت زندگی میاندیشد
خدمات اصولی
«تنیاکو» با ساخت بناهاي ارزشمند و باکیفیت مطلوب، سرمایه ي سرمایه گذاران را گارانتی میکند و براي نیل به این مهم، خود را به ارائه ي خدمات اصولی زیر متعهد میداند:
پژوهش
تحقیق، مطالعه و ارائه ي مناسبترین پیشنهادهاي سرمایهگذاري و مشارکت يدر حوزه ساختمان ؛ با
تمرکز بر شهركسازي و ویلاسازي در خطّه ي شمال کشور.
تحقیق
مطالعات عمیق و گسترده در مرحله ي فاز صفر ، توسط کادري مجرب و متخصص در فرآیند تخاب ان
زمین و بازار هدف
مدیریت مهندسی
ارائه ي ارزشهاي پیشنهادي نوآورانه و طراحی معماري بر پایه ي شناخت ی جامعه شناسانه از بازار هدف
مدیریت مهندسی ساخت و مواد
(EPC)
سرعت و کیفیت
حفظ و ارتقاء مداوم کیفیت و سرعت ساخت با استفاده از سیستمهاي مدلسازي اطلاعات ساختمان و سیستمهاي کنترل کیفیت پروژه و برنامه ي زمانبندي